تدریس خصوصی

تدریس خصوصی

تدریس خصوصی

تدریس خصوصی

تدریس خصوصی

در مقاله زیر سعی شده است تمامی موارد مربوط به تدریس خصوصی از جمله تدریس خصوصی در جهان، تاثیر تدریس خصوصی ، بررسی هزینه تدریس خصوصی در کشورهای جهان و سایر موارد را مورد بررسی قرار دهیم مقاله زیر ترجمه مقالات مربوط به تدریس خصوصی در ویکی پدیا می­باشد

معلم خصوصی در واقع همان معلمی میباشد که کلاس ها را به صورت خصوصی برگزار مینماید. آموزش در سایه در واقع نامی است که سیستمها آموزشی برای تدریس خصوصی نهاده اند

در حالت طبیعی معلم خصوصی زمانی که دانش آموزان به مشکل درسی بر خورده اند به کمک آنها میرود. و اکثرا معلم خصوصی ها در خانه دانش آموز به دانش آموز آموزش میدهند.

در امریکا کلمه معلم خصوصی برای کسی بکار برده میشود که تدریس حرفه ای را در موضوعی مشخص و به طور خصوصی یا نیمه خصوصی  انجام میدهد.

در انگلیس و مدارس دبیرستان اتریش معلم خصوصی و تدریس خصوصی جزوی از نظام آموزشی میباشد به طوری که معلم های خصوصی برای یکسال و برای 30 دانش آموز مشخص میشوند.

در واقع در این روش تدریس خصوصی معلمان اطلاعات لازم و کافی در رابطه با آموزش دانش آموزان را به والدین آنها میدهند و   اگر مشکلی در مدرسه برای دانش آموز ایجاد شود معلم خصوصی با والدین او تماس می­گیرد تا جاییکه تدریس خصوصی در این کشورها مسئولیت و شغل تمام وقت تعریف شده است.

تدریس خصوصی در آسیا

طبق تحقیقاتی که در سال 2012 توسط بانک توسعه آسیا و مرکز تحقیقات آموزش تطبیقی دانشگاه هنگ کنک صورت گرفته بود تدریس خصوصی میتواند بر تشدید نابرابری اجتماعی  زندگی افراد جوان و خانواده های آنها تاثیر گزار باشد. به طوری که درامد خانواده ها،  صنعت تدریس خصوصی را به یک صنعت غیر قابل تنظیم تغییر داده است (بیشتر هزینه کردن خانواده ها پر در آمد برای تدریس خصوصی).

در کره جنوبی بیش از90 درصد دانش آموزان ابتدایی از آموزش در سایه و تدریس خصوصی استفاده میکنند. در هنگ کنک 85 درصد دانش آموزان دبیرستان از تدریس و معلم خصوصی استفاده میکنند. 60 درصد دانش آموزان راهنمایی بنگلادش و هند نیز از تدریس خصوصی استفاده می­نمایند و همچنین 60 درصد دانش آموزان دبیرستانی قزاقستان از معلم خصوصی بهره می­برند.

تقاضای تدریس خصوصی در آسیا در مقایسه با جهان در حال انفجار است و آموزش در سایه (تدریس خصوصی) تاثیر بسیار مهمی در آسیا دارد و این مهم بدلیل کاستی ها سیستم آموزشی و همچنین ثروت مند شدن و کوچکتر شدن خانواده ها می­باشد و بخش آموزش خصوصی در این کشور ها به یک صنعت پرسود  بدل شده به طوری که یک موسسه تدریس خصوصی در هنگ کنک تمامی کشورهای سریلانکا، هنگ کنک،  تایلند و هند را تحت پوشش قرار میدهد. در برخی نمونه ها در جنوب شرقی آسیا تدریس خصوصی آنلاین نیز جای تدریس خصوصی حضوری را گرفته است.  این بازار به قدری در این کشورها جذاب بوده که شرکت های آمریکایی همچون سیلوان در این کشور نمایندگی زده اند.

در کلمبیا اکثر تدریس های خصوصی توسط معلمان صورت میگیرد بر خلاف هنگ کنک که توسط شرکتها کوچک و بزرگ این امر صورت میگیرد در مغولستان تدریس خصوصی جزو کارهای فشرده است برعکس کره جنوبی که بیشتر توسط کامپیوتر و دیگر اقلام تکنولوژی صورت میگیرد.

براساس برخی تحقیقات میانگین هزینه تدریس خصوصی (آنلاین و حضوری) در خانواده ها پاکستانی  3.40 دلار در ماه می­باشد (سال 2011) در هند این مقدار کمتر و حدود 2 دلار در ماه می­باشد.

در گرجستان خانواده برای تدریس خصوصی مقطع دبیرستان در سال 2011 حدود 48 میلیون دلار هزینه کرده اند. و این رقم برای کشور هنگ کنک در مقطع دبیرستان 255 میلیون دلار میباشد.

طبق تحقیقات سال  2008 خانواده هندی 6.4 میلیارد دلار هزینه تدریس خصوصی کرده اند و خانوده های ژاپنی در سال 2010 برای تدریس خصوصی 12 میلیارد دلار هزینه کرده اند.

در جمهوری کره که دولت سعی میکند هزینه های آموزش در سایه خانواده را کم کند این رقم متناوبا بالا میرود به طوری که در سال 2010 به 17.3 میلیارد دلار رسیده است هزینه خانوار ها در تدریس خصوصی در این کشور برابر با 80 درصد هزینه کرد دولت در مدارس ابتدایی و راهنمایی میباشد.

در آمریکا صنعت تدریس خصوصی به زیر بخشهای مختلفی تبدیل شده است بخشی از آن در اختیار تدریس خصوصی آنلاین میباشد که شامل بخش زیادی از معلمهای خصوصی میشود وبخشی هنوز در اختیار تدریس خصوصی حضوری می­باشد.

در خیلی از کشورها کسانی که توانایی تدریس دارند می­توانند بدون آموزش  تدریس خصوصی رو انجام بدهند اما در برخی کشورها همانند کامبوج، گرجستان، قزاقستان، لائوس و تاجیکستان به این صورت نمی­باشد و فقط بخشی از معلمان مدارس برای بالا بردن درآمدشان بعد از مدرسه کلاس خصوصی برگزار می­نمایند و تقریبا یک اجبار برای معلمان می­باشد چون حقوق آنها نزدیک به خط فقر می­باشد

در کره جنوبی تعداد معلمهای خصوصی هر سال 7.1 درصد رشد می­نماید وبیشتر معلمان فارغ التحصیلان علوم انسانی و علوم اجتماعی میباشند.

تدریس خصوصی همیشه تاثیر بر دریافت مدارک آکادمی بالاتر نمی­گزارد در برخی مدارس دانش آموزان بدلیل فشار کلاس خصوصی توانایی تمرکز و آموزش دیدن در کلاس مدرسه را ندارند. همچنین معلمان مدارس اگر زمان زیادی را برای کلاسهای خصوصی خود بگزارند در زمان حضور در کلاس مدرسه راندمان کمتری را دارند. این موارد موجب فساد در سیستم آموزشی می­شود به طوری که معلم در کلاس کم کاری می­کند تا دانش آموزان نیاز به تدریس خصوصی پیدا کنند.

در سال 2012 و طبق تحقیقاتی که بانک توسعه آسیا و مرکز مطالعات آموزشی دانشگاه هنگ کنک در مورد تدریس خصوصی و تاثیر آن بر خانواده ها ، بودجه خانوده و سیستم آموزشی انجام داده بود به این موضوع اشاره مینماید که  بهتر است بجای کاهش تقاضا در تدریس خصوصی سعی در افزایش سطح آموزشی مدارس و قوانین مرتبط با حمایت از کسانی که از معلم خصوصی استفاده میکنند شود.

تدریس خصوصی در جهان شامل اشکال و انواع مختلفی میباشد و برای هر کدام تعریف خاصی مشخص شده است در زیر به طور کامل انواع روشهای تدریس خصوصی را معرفی مینماییم.

الف) مشاور تحصیلی

این روش تدریس خصوصی برای مراتب آکادمیک میباشد و مربی و یا همان معلم خصوصی سعی میکند به دانشجو آموزشهایی در رابطه با محیط آکادمیک ، نحوه آموزش و یادگیری دهد. در واقع معلم خصوصی کمک میکند تا دانش آموز مطالب درسی را به صورت شخصی یاد بگیرد اما مشاور به دانش آموز آموزش میدهد چگونه در مدرسه و یا دانشگاه موفق شود و درواقع آموزش مطالبی مثل روش مطالعه ، مدیریت زمان،مدیریت استرس، مطالعه با تمرکز، جزوه برداری و نحوه تست حل کردن میباشد. مربی آکادمیک در طول ترم تحصیلی با دانش آموز در ارتباط می­باشد. میتوان گفت کلاسهای کنکور در ایران همانند این آموزشها میباشد این روش نیز در کشورهای آسیایی مثل تدریس خصوصی پرطرفدار است. یکی از موسساتی که در این زمینه به صورت حرفه ای فعالیت مینماید موسسه جورجیا میباشد

ب) تدریس خصوصی دانش آموز به دانش آموز

بعضی مواقع دانش آموزان میتونند نقش معلم خصوصی رو بازی کنند و به دانش آموز و همکلاسی خود آموزش دهند این روش تدریس خصوصی به دانش آموزان کمک میکنند علاوه بر یادگیری بهتر توانایی ها ی خود را بالا ببرند.

ج) تدریس خصوصی آنلاین

تدریس خصوصی آنلاین جدیدترین روش کمک کردن به دانش آموزان میباشد در واقع جلسات به صورت خصوصی ودر محیطی که فقط دانش آموز با معلم خصوصی ارتباط برقرار دارد برگزار میشود ابزار ارتباطی این روش شامل چت کردن،وایتبرد،ارتباط تصویری، اشتراک گزاری فایلها، داشتن امکاناتی برای رسم بهتر نمودار ها و گرافها و سایر موارد دیگر که سعی کرده محیط کلاس مجازی با کلاس حضوری اختلاف چندانی نداشته باشد این روش بسیار مناسب برای دانش آموزانی میباشد که نزدیک امتحانشان است و در برخی مسائل نیاز به کمک دارند و یا و در یک موضوع خاص نیاز به آموزش دارند. گروه آموزش آنلاین پادرس اولین برگزار کننده کلاسهای خصوصی دروس دبیرستان در ایران میباشد.

د) تدریس خصوصی در منزل

تدریس خصوصی در منزل یکی از مدلهای تدریس خصوصی میباشد که اکثرا برای دروس دبیرستان و دانشگاهی استفاده میشود و اغلب به صورت شخصی توسط خانواده ها و یا موسسات به استخدام در می آیند. در واقع بعضی از معلم های خصوصی به دانش آموزانی که نیاز به آموزش بیشتر دارند کمک میکنند و برخی به دانش آموزانی که میخواهند از سطح کلاس جلوتر باشند.

برخی از موسسات موفق در جهان که در زمینه تدریس خصوصی در منزل فعالیت مینمایند.

ه) معلم خصوصی حل مسائل

این روش تدریس خصوصی به دانش آموزان کمک میکند تا سوالات خود را به کمک معلم خصوصی حل کنند و بیشتر برای درسهایی همانند ریاضی استفاده میشود و بسیار مناسب برای کسانی میباشد که دسترسی به اینترنت ندارند و نمی توانند مشکلات و حل تمرینها را از طریق اینترنت انجام دهند.

چرا تدریس خصوصی

هدف از تدریس خصوصی ، کمک به دانش آموزان است تا به خودشان کمک کنند و به آنها کمک شود یا آنها را هدایت کنیم تا به نقطه ای برسند که یادگیرندگان مستقل و موفق شوند.

تدریس خصوصی در خانه شما ، در یک مرکز محلی یا ملی تدریس خصوصی و به صورت آن لاین میسر است.

چگونه باید بفهمید که آیا تدریس خصوصی برای شما یا بچه تان مورد نیاز است؟ دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد که چرا شما یا بچه تان نیاز به تدریس خصوصی دارید. در ادامه چند مورد از مهم ترین دلایل آمده است :

معلم ها یا مشاورین ، تدریس خصوصی را پیشنهاد کنند.

نمره ها در حال کم شدن باشند.

تکالیف خانه به صورت فزاینده ای سخت به نظر آیند.

اضطراب بی اندازه قبل از امتحانات باشد.

احساس خودارزشمندی در حال سقوط باشد.

بی علاقه بودن نسبت به یادگیری.

احساس تمایل به دست کشیدن و رها کردن.

مخالفت برای انجام کارهای مدرسه.

بی میلی برای رفتن به مدرسه.

تدریس خصوصی چه مزایایی دارد؟

تدریس خصوصی از راه های مختلفی می تواند مفید واقع شود. در ادامه چند مزیت برای آن آمده است :

موجب توجه شخصی شده می شود.

نمرات را بهبود می بخشد.

آگاهی و فهم نسبت به مطالب درسی را افزایش می دهد.

موجب فراهم شدن تمرین متمرکزانه می شود.

اجازه پیشرفت با آهنگ حرکت شخص را می دهد.

به سمت استفاده بهتر از زمان مطالعه هدایت می کند.

احساس اطمینان به نفس و خودارزشمندی را افزایش می دهد.

به یادگیری در سطوح بالاتر تشویق می کند.

به یادگیری با هدایت خود شخص کمک می کند.

رقابت را کاهش می دهد.

تحسین، بازخورد و تشویق را فراهم می آورد.

مرور مهارت هایی که بیشتر تدریس نشده اند و در آنها تسلطی پیدا نشده را فراهم می کند.

دلایلی که تدریس خصوصی را الزام آور می کنند و مزیت هایی که به وسیله ی تدریس خصوصی فراهم می شوند را مرورکنید. چنین کاری به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا شما یا بچه شما باید به تدریس خصوصی فکر کند یا نه.

همه نیاز به تدریس خصوصی ندارند. اما وقتی که نیاز باشد، تدریس خصوصی می تواند به موفقیت کمک بزرگی کند.

آموزش به دو صورت خصوصی و گروهی می تواند انجام شود. تدریس خصوصی به نسبت تدریس گروهی مزیتهایی دارد که تعدادی از آنها در اینجا ارائه می گردد:

در حالت تدریس خصوصی و نیمه خصوصی چون تعداد دانشجو یا دانش آموزان به نسبت کلاسهای گروهی خیلی کمتر است، سوالات به صورت راحتتری پرسیده شده و اشکالات خیلی راحت تر برطرف خواهد شد.

در صورتی که کلاسهای تدریس خصوصی در منزل برگزار گردد، وقت دانشجو یا دانش آموز در راه کلاس تلف نمی شود.

خیلی از دانش آموزان یا دانشجویان در بعضی از قسمتهای درس اشکالات پایه ای دارند که در کلاسهای گروهی قابل تشخیص و قابل رفع نیست. در کلاسهای خصوصی دانشجویان یا دانش آموزان به راحتی می توانند سوالات و اشکالات خودشان را بپرسند.

در کلاسهای خصوصی در صورتی که مدرس متناسب با سلیقه دانشجو و یا دانش آموز تدریس نکند، به راحتی می توان با مدرس دیگری کار کرد و مدرس را عوض نمود.

چرا از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنیم؟

اگر این سوال که "چرا از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنیم؟" برای شما هم مطرح است این مطلب را بخوانید. در موارد زیر استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی می توانید مفید و موثرباشد:

1- داشتن غیبت در کلاسهای تدریس مدرسه یا دانشگاه: اگر به هر دلیلی نتوانستید در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه شرکت نمائید، با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی می توانید آن را جبران کنید. البته به امید کلاسهای خصوصی غیبت نکنید و اگر دلیل موجهی داشتید و غیبت کردید آنگاه استفاده از کلاسهای خصوصی را مد نظر داشته باشید.

2- کیفیت پایین تدریس مدرس و معلم در مدرسه و یا استاد در دانشگاه: گاها پیش می آید که مدرس، معلم یا دبیر و استاد شما خوب تدریس نمی کند و با وجود اینکه شما به صورت مرتب در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه حاضر می شوید، با این وجود مطلب را متوجه نمی شوید. در این حالت نیز استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی مفید و موثر است.

3- داشتن ضعف در یک یا چند درس یا در بعضی از مباحث یک درس: در حالتی که در یک یا چند درس اشکال دارید و یا در مباحثی از یک درس اشکال دارید نیز کلاسهای خصوصی می تواند مفید باشد. در این حالت خودتان درس را می خوانید و برای رفع اشکال می توانید چند جلسه محدود از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید.

4- عدم توانایی در حل تمرین و مسئله: در بسیاری از اوقات دانش آموزان و دانشجویان درس را به خوبی یاد می گیرند ولی در حل مسائل و تمرینها ناتوان هستند. در چنین حالتی هم می توان از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کرد و بعد از یک توضیح مختصر در مورد درس، بیشتر وقت کلاس را به حل تمرین و مسئله اختصاص داد.

5- داشتن اشکال در تست زنی در ایام مطالعه برای کنکور: اگر برای کنکور مطالعه می کنید و درسها را خوب یاد نمی گیرید و با درس را خوب یاد می گیرید و خوب نمی توانید تست بزنید، از مدرسین خصوصی تدریس کنکور مشورت بگیرید و کلاسهای خصوصی را با آنها هماهنگ کنید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس کنکور بر روی عبارت تدریس خصوصی کنکور کلیک کنید.

6- نداشتن فرصت کافی برای خواندن درس: اگر برای تمام کردن درس وقت کافی ندارید و یا مثلا برای هدف خاصی می خواهید زبان انگلیسی را سریعتر یاد بگیرید و یا در ایام امتحانات برای حل تمرین و مسئله وقت کافی ندارید، در این حالت نیز یک مدرس خصوصی خوب که بر مبحث مسلط باشد خیلی سریع می تواند مطلب را برای شما جمع کند.

7- قصد ایجاد تحول در تحصیل و موفقیت تحصیلی: اگر در ترم حاضر قصد دارید معدل خودتان را افزایش دهید و در نحوه درس خواندن خودتان تحولی ایجاد کنید، در این حالت نیز یک مدرس خوب که پشتیبان شما باشد و در عین حال در پیشرفت تحصیلی و یاد گرفتن درس به شما کمک کند بسیار مفید و موثر خواهد بود. اگر ترمهای قبل نتیجه خوبی نگرفته اید، در ترم پیش رو برای موفقیت در تحصیل از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید.

برای مشاهده لیست مدرسین ثبت نامی در وب سایت حاضر (ایران مدرس) بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک کنید.

سایت ایران مدرس تا تیر 95 بیش از  13500 مدرس ثبت نامی دارد. تا مرداد 95 تعداد مدرسین ایران مدرس به نزدیک 14000 مدرس هم خواهد رسید. ایران مدرس پربازدیدترین سایت تدریس ایران است و در ایام امتحانات بازدید روزانه آن به 25000 بازدید در روز هم می رسد. ایران مدرس از نظر گوگل هم کاملا بهینه است. سایت ایران مدرس در نتایج جستجوی گوگل برای عبارتهای شامل "تدریس خصوصی" در صفحه اول نتایج قرار دارد.

کسب درآمد از تدریس خصوصی در تابستان

همانطور که می دانید، در ایام تابستان به نسبت سایر ایام سال تقاضا برای تدریس خصوصی کمی کاهش می یابد. در این ایام درآمد مدرسین هم از تدریس خصوصی کمتر خواهد شد. در این مقاله سعی شده راهکارهایی برای کسب درآمد از تدریس خصوصی در ایام تابستان ارائه گردد.

1- تدریس خصوصی زبان انگلیسی: اگر مدرس زبان هستید و در طول سال تحصیلی هم در زمینه آموزش و تدریس زبان فعالیت داشته اید، به احتمال زیاد در ایام تابستان هم برای برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی و جذب شاگرد مشکلی ندارید. چون به هر حال در ایام تابستان تعداد زیادی از دانش آموزان و دانشجویان در زمینه یادگیری زبان انگلیسی و سایر زبانهای خارجی به ارائه خدمات نیاز دارند. اگر در طول ترم در زمینه تدریس سایر دروس فعالیت می کردید در ایام تابستان می توانید زبان انگلیسی را برای پایه های پایینتر که توانایی تدریس به آنها را دارید تدریس کنید.

2- تدریس خصوصی ریاضی به صورت تقویتی: در ایام تابستان می توانید برای شاگردهای قبلی خودتان کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را به صورت تقویتی برگزار کنید. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در درس ریاضی اشکال دارند و اگر به آنها پیشنهاد بدهید که در ایام تابستان هفته ای یک یا دو جلسه کلاس ریاضی برای آنها برگزار کنید و پایه ریاضی آنها را تقویت کنید از این پیشنهاد استقبال می کنند. می توانید با شاگرد خودتان درس ریاضی سال بعد را شروع کنید تا در ترم بعد در اموزش و یادگیری آن موفقتر باشد.

3- تدریس خصوصی امتحانات شهریور ماه: بسیاری از دانش آموزان و دانشجویانی که موفق به پاس کردن درسهای خودشان نشده اند در ترم تابستان و در شهریور ماه دوباره امتحان می دهند. شما اگر در همین سایت (ایران مدرس) آگهی تدریس دارید می توانید در آگهی تدریس خودتان امحتانات شهریور ماه را ذکر کنید و در این زمینه فعالیت داشته باشید. بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی و حتی دانشجویان دانشگاههای دولتی ترم تابستانی بر می دارند و می توانید خدمات تدریس خصوصی را به آنها ارائه دهید.

4- تدریس خصوصی دروس کنکوری: در ایام تابستان می توانید در زمینه آموزش و تدریس دروس کنکوری هم فعالیت داشته باشید. دروس کنکوری تابستان و غیر تابستان نمی شناسد. دانش آموزانی که برای کنکور مطالعه می کنند حتی در ایام تابستان نیز مطالعه خودشان را قطع نمی کنند. بنابراین در ایام تابستان می توانید خدمات تدریس خصوصی را در زمینه کنکور هم ارائه دهید. نکته جال توجه این است که وقتی در گوگل عبارت "تدریس خصوصی کنکور" را جستجوی می کنید اولین سایتی که به شما پیشنهاد داده می شود ایران مدرس است. بنابراین با ثبت آگهی تدریس در این وب سایت می توانید به راحتی در زمینه کنکور شاگرد جذب کنید و اگهی تدریس کنکور شما در معرض دید متقاضیان تدریس دروس کنکوری قرار خواهد گرفت.

5- تدریس خصوصی رشته های ورزشی و موسیقی: فعالیتهای ورزشی و فوق برنامه در ایام تابستان به اوج خود می رسد. اگر می توانید یکی از رشته های ورزشی را آموزش دهید در ایام تابستان می توانید در این زمینه فعالیت داشته باشید. آموزش و تدریس موسیقی هم در این ایام با اقبال خوبی روبه رو است. دانش آموزان و دانشجویانی که در طول سال تحصیلی نتوانسته اند در این زمینه ها فعالیت داشته باشند در تابستان به یادگیری و آموزش رشته ورزشی و موسیقی مورد علاقه اشان روی می آورند. در این ایام شما می توانید در زمینه اموزش و تدریس ورزش و موسیقی فعالیت داشته باشید و درآمد کسب نمائید.

برای کسب درامد از تدریس خصوصی و آموزش و تدریس در تابستان علاوه بر موارد گفته شده باید خوب تبلیغ و بازاریابی کنید. یکی از بهترین راهکارها درج آگهی تدریس در همین سایت (ایران مدرس) است. سایت ایران مدرس تا تیر 95 بیش از  13500 مدرس ثبت نامی دارد. تا مرداد 95 تعداد مدرسین ایران مدرس به نزدیک 14000 مدرس هم خواهد رسید. ایران مدرس پربازدیدترین سایت تدریس ایران است و در ایام امتحانات بازدید روزانه آن به 25000 بازدید در روز هم می رسد. ایران مدرس از نظر گوگل هم کاملا بهینه است. سایت ایران مدرس در نتایج جستجوی گوگل برای عبارتهای شامل "تدریس خصوصی" در صفحه اول نتایج قرار دارد.

برای ثبت آگهی تدریس در ایران مدرس در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک نموده و پس از ثبت نام و ورود به کنترل پنل آگهی تدریس خودتان را درج کنید. درج آگهی تدریس در ایران مدرس رایگان است. تنها در صورت تمایل می توانید با پرداخت هزینه مناسبی آگهی خودتان را ویژه کرده و بازدهی آن را افزایش دهید.