تدریس خصوصی

تدریس خصوصی

تدریس خصوصی

تدریس خصوصی

کارهایی که معلم تدریس خصوصی نباید انجام دهد

پرهیز از لبخندزدن و رفتار مهربانانه با شاگردان

معلم تدریس خصوصی اگر مجبورید که سال تحصیلی را علیرغم میل باطنی خود در کلاسی یا مدرسه ای با سختی آغاز کنید این مساله نباید به دانش آموزان القا شود.

دوست شدن با شاگردان وقتی که در کلاس هستید

رفتار دوستانه لازمه ی تدریس خصوصی موفق در کلاس است اما دوستی با شاگردان یک بده بستان پایاپای را می طلبد که این برای یک معلم صورت خوشی نخواهد داشت و شما را در شرایط سختی قرار خواهد داد.

توقف درس و درگیر کردن دانش آموزان به مسائل کم اهمیت

هنگامی که دانش آموزان روی مسایل کم اهمیت با هم در گیر می شوند دیگر جایی برای رقابت سالم باقی نخواهد ماند.

تحقیر دانش آموزان و وادار آنان به کاری که شما از او می خواهید

تحقیر تکنیک فوق العاده وحشتناک و زشتی است که یک معلم می تواندانجام دهد. ممکن است به قدری ناراحت وعصبانی شوند تا در جستجوی راه هایی برای تلافی کردن برآیند و این اعتماد آنان را به شما کم خواهد کرد.

  فریاد زدن در کلاس

وقتی فریاد می کشید در کلاس تدریس خصوصی شما مبارزه را باخته اید. این بدان معنا نیست که شما نباید گاهگاهی صدای خود را بلند کنید. اما معلمانی که مکرراً فریاد می زنند هرگز نخواهند توانست کلاس خود را به خوبی اداره کنند.

برخورد متفاوت با شاگردان

عدالت در کلاس از اهم موضوعات تدریس خصوصی و کلاسداریست. سعی کنید در کلاس نسبت به همه ی دانش آموزان نظر یکسان و عدالت محور داشته باشید هستند و کودکانی وجود دارند که شما آن ها رابیش از دیگران دوست دارید اما باید سعی کنید هرگز این حالت درکلاس رخ ندهد.همه ی دانش آموزان را یکسان صدا بزنید. مجازات شاگردانی راکه دوست دارید کاهش ندهید

وضع قوانینی که اساساً ناعادلانه هستند

بعضی وقت ها قوانین خود به خود می توانند شما را در موقعیت های بدی قراردهند، مثلاً، اگر یک معلم قانونی وضع کند که براساس آن پس از زنگ هیچ کاری برای انجام دادن وجود نداشته باشد این قانون می تواند یک موقعیت مشکلی را ایجاد کند حال اگر یک شاگرد دلیل منطقی داشته باشد چه می شود؟ از این گونه موقعیت ها باید به شدت پرهیز کرد.

سپردن کنترل خود به دست شاگردان

هرتصمیمی درکلاس تدریس خصوصی باید به دلایلی توسط شخص شما اتخاذ شود. به طور مثال شاگردان سعی می کنند از دست امتحان رها شوند. اما شما نباید بگذارید که چنین اتفاقی بیافتد مگر اینکه دلیل منطقی وجود داشته باشد. اگر شما به همه ی تقاضا ها جواب مثبت دهید و تسلیم شوید به راحتی  کنترل کلاس را از دست خواهید داد.

غیبت و شکوه از همکاران و معلمان دیگر نزد دانش آموزان

اغلب اتفاق می افتد که شما مطالبی را از شاگردان می شنوید درباره ی معلمانی که فکر می کنید تدریس خوبی ندارند اما شما باید از بحث دراین مورد پرهیز کنید و ایده های خود را به خود معلمان یا به مدیر انتقال دهید. آنچه که به شاگردانتان می گویید محرمانه نیست و پخش می شود.

نمره دادن بدون استدلال منطقی

اطمینان حاصل کنید که قوانین هماهنگی برای نمره دادن دارید.اجازه ندهید شاگردان پس از پایان کلاس جهت گرفتن نمره کامل شما را به چالش بکشند زیرا این کارمشوق لازم (انگیزه لازم) را برای انجام دادن کاری به موقع از بین می برد. هنگام نمره دادن به تکالیف ازشیوه های عینی استفاده کنید این کاربه شما کمک می کند که دلایل منطقی برای نمرات دانش آموزان داشته باشید.

رفتن به کلاس بدون طرح درس و برنامه ی قبلی

در حقیقت بهترین شیوه برای انجام تدریس خصوصی شروع آن در ذهن و سپس مروری بر شیوه های گوناگون تدریس جهت گرفتن اطلاعات لازم می باشد. این کار فقط با داشتن طرح درس قبل از کلاس انجام پذیر است.

 استفاده از یک شیوه ی تکراری تدریس

دانش آموزان این حالت را کسل کننده و خسته کننده می یابند به علاوه شما احتمالاً دانش آموزانی را که می توانند از دیگر شیوه های تدریس بهره ببرند محروم  می کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.